Krimpenerwaard Competitie

Deelnemende verenigingen zijn DEZ Schoonhoven, J&O Stolwijk, DID Bergambacht en KDV Krimpen a/d IJssel.

• Er wordt gespeeld volgens de regels van de KNDB.
  • Er wordt gespeeld met 6- tallen. Ieder team speelt tegen de anderen uit en thuis ( 6 ronden).
  • Het speeltempo bedraagt 50 zetten in één uur en dertig minuten, daarna 15 minuten extra om de partij te beëindigen.
  • In de maanden oktober, november, december, januari, februari en maart wordt een ronde gespeeld (in april is het Krimpenerwaard toernooi).
  • Het is toegestaan met  instemming van beide verenigingen een vastgestelde wedstrijd op een andere datum te spelen binnen de kalendermaand waarin deze was vastgesteld. Komen beide teams geen andere datum overeen, dan blijft de oorspronkelijke datum van kracht. Dit met evt. tot gevolg een onvolledig opkomen. De tegenstander indien mogelijk van te voren inlichten.

De gedetailleerde uitslagen worden via de mail door de thuisspelende vereniging aan Hans van Nieuwenhuizen doorgegeven.

De volgorde voor de eindstand  wordt bepaald door:

1. Aantal matchpunten
  2. Aantal bordpunten
  3. Het onderling resultaat van de gelijk teams die gelijk zijn geeindigd
  4. Het aantal bordpunten aan de eerste 5 borden
  5. Daarna de eerste 4 borden, 3 borden, 2 borden en alleen het eerste bord

De prijzen (bekers voor de nummers 1t/m 4) worden door de deelnemende verenigingen gezamenlijk betaald en worden tijdens het jaarlijks in april te houden Krimpenerwaard Toernooi uitgereikt.